План роботи

з предмета українська мова та література

зі здобувачами освіти

на 04.03.2022р.

4 березня 2022 р.

Група К 21 1/9 українська література

Тема. Володимир Винниченко. Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту (плинність життя, щастя людини, мить – частинка вічності)

1.    Опрацювати матеріал

 

Володимир Винниченко — Момент (аналіз, паспорт твору)

Аналіз твору

Літературний рід: епос.

Жанр: оповідання, подібне до новели.

Тематичний різновид жанру: соціально-психологічне оповідання з елементами філософського.

Напрям: модернізм.

Течія: експресіонізм.

 

Тема: перехід людей через кордон; життєві перипетії на шляху до щастя.

 

Ідея: утвердження думки про щастя як момент у житті людини, про людину як істоту, опосередковану умовностями й нормами, які стають нікчемними в кризових ситуаціях.

 

Провідний мотив: "життя й смерть", "любов до життя", "вибір", "плинність щастя", "людина в кризових ситуаціях".

 

Художні засоби виразності: епітет, порівняння, метафора, метонімія, гіпербола, антитеза та ін.

 

Головні герої та їх образи: людей: оповідач — один із в'язнів, що слухав Шехерезаду; Шехерезада — в'язень, який "веселить" співкамерників світлими історіями з минулого; панна Муся — красива молода жінка, яка переходить кордон разом із Шехерезадою; Семен Пустун — контрабандист, який намагається допомогти Мусі й Шехерезаді перейти кордон; сусід Семена; природи: "вільні комашки", які не мають умовностей; поле; ліс; золота солома; предметів і явищ: револьвер, капелюхи, кордон; очі; поцілунок.

Символічні образи: поле (символ свободи, життя, народження й росту); ліс (символ ворожої стихії (у момент небезпеки) або свободи й кохання (у момент щастя)); комашки (символ відсутності обмежень і правил); зелені мушки, ворон (символ смерті), кордон (символ межі між життям і смертю).

 

Час подій: літо, утім точно не визначений, мов у позачассі.

Місце подій: село на кордноні — кордон, утім точно не визначене.

 

Композиція:

Шехерезада у в'язниці розповідає історію про момент любові (пролог)

Шехерезада їде із Семеном Пустуном (експозиція)

прохає Семена допомогти терміново переправитися через кордон — Семен попереджає, що можуть убити — Шехерезада уявляє себе мертвим, йому смішно — зустріч Шехерезади в повітці з панною (зав'язка)

у селі облава — панна просить у Шехерезади револьвера — Шехарезада й панна терміново тікають самотужки до кордону — дорога через поле, зближення — рух лісом, відчуття близькості — панна просить Шехерезаду в разі її смерті передати послання "Мусю вбито на кордоні. Вмерла так, як вмирають ті, що люблять життя". Більше нічого…" (розвиток дії)

Шехерезада й панна перебігають через кордон під кулями, страх (кульмінація)

живі, щасливі — Шехерезада зізнається в любові — панна цілує, просить ніколи її не шукати, бо щастя "ось воно, мить" (розв'язка).

 

Проблематика:

·         життя і смерті

·         миті як частини вічності

·         сенсу щастя людини

·         порівняння природної сутності людини і моралі, нав'язаної суспільством



Сюжет:

Революціонер зустрічається з панночкою в клуні перед спланованим нелегальним переходом через кордон. Панночка так само тікає від переслідування поліції. Герой закохується в панночку — і чи­тач стає свідком народження й розвитку високого почуття.

Молоді лю­ди переживають страшний, екстремальний момент: перебігаючи при­кордонну смугу під обстрілом, вони уникають смерті і як переможці святкують радість життя.

Історія кохання в новелі психологічно витончена, світла й прекрасна, але й печальна, адже герой новели залишається наодинці з мукою осиротілого щастя, яке спалахнуло було на мить (звідси й назва новели "Момент") — і зникло разом із чарівною панною.

У цій новелі В. Винниченко використав увесь арсенал імпресіоніс­тичних засобів. Колористика твору концентрує в собі сонячні барви, лі­сову зелень, небесну блакить; багатство зорових і слухових образів уви­разнює пейзаж, творить тло, на якому розгортаються події в новелі. Штрихова імпресіоністична техніка передачі вражень головного героя (а розповідь ведеться від першої особи) ніби виплітає малюнок душев­ного стану закоханого.

Усе навколишнє читач "бачить" і сприймає че­рез внутрішній світ головного героя. Момент щастя — миттєвий: закохані тут же розлучаються навіки, адже щастя, за Винниченком, — це "свободна воля", воля від тягаря й обов'язку, що є наслідком тривалих стосунків. Справжнє щастя — у миттєвому захваті.

У цій новелі чітко простежується доволі відверте протиставлення усталеної, традиційної моралі з її суворими, а то й пуританськими приписами природності й принадності душевних і тілесних поривань двох молодих людей. Емоційно звучить у новелі й піднесений, і мі­норний водночас апофеоз "великому, прекрасному процесу життя", частка якого і ліс, і бджоли, і пташки, і "сплетені коханням метели­ки", і юнак та дівчина, які ніби розчиняються в зеленому рухливому царстві природи.

Спалах почуттєвої любові в природі — момент, найвища точка бут­тя. Людина перетворює свято кохання на побутовий елемент щоден­ного життя. Звідси і рівень оцінки:

"Щастя — момент. Далі вже бу­денщина, пошлість".

Ідеальну модель поведінки всього живого в при­роді Муся окреслює так:

"Єсть якісь метелики. Вони вмирають серед кохання".

Пропозиція панни скористатися цією моделлю, перенісши її з рівня біологічного на рівень духовний ("наше кохання повинно вмер­ти зараз"), з розумінням сприймається героєм. Муся стає Дамою, а юнак благочестивим, шляхетним лицарем:

"Я схопив краї її сукні, по­цілував і випустив".

Примітки та корисна інформація: В. Винниченко продовжував традиції української філософії серцецентризму. У праці "Конкордизм" він пише: "Справжнім спрямуванням філософського пошуку має стати обґрунтування шляхів щасливого життя людини. Щастя — те, що дає постійну радість життя, стан, який можливий, коли людина віднаходить гармонію та рівновагу між різними сферами буття".

 

2.Виконати

Прочитати новелу, характеристика образів (письмово)

3.    Переглянути

https://www.youtube.com/watch?v=Gq4EsX_QDPI

 

https://www.youtube.com/watch?v=20cCZzja7tI

 

 Тести

Код доступу 1005685

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 


 Група Гз 21 1/9 українська література

Тема. Іван Франко. «Сойчине крило». Образ героя-адресата. Гуманізм новели.

1.    Опрацювати матеріал

 

Читаємо новелу "Сойчине крило"

 https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3782 

(якщо ти прочитав МОЛОДЕЦЬ ;)

Словник :

1.     Інтерпретація (лат. роз’яснюю, перекладаю) – роз’яснення, тлумачення, розкриття змісту чого – небудь.

2.     Екзистенція (лат. існую) – основна категорія екзистенціалізму, яка означає внутрішнє буття людини, те непізнаване, ірраціональне в людському «Я», внаслідок чого людина є конкретною неповторною особистістю.

3.     Імітація ( лат. Immitatio) – 1. Наслідування, підроблення. 2. Виріб, який є підробкою під що – небудь. 3. Повторення музичної теми або мелодії одним з голосів безпосередньо за іншим голосом.

4.     Душа - 1. внутрішній світ людини, її думки, почуття, настрій, характер. 2. Життєдайні джерела, що є сутністю внутрішнього світу людини.

5.     Естет – прихильник усього прекрасного, витонченого.

 

2. Виконати

 Поміркуйте

1. Один з провідних мотивів твору — мотив втечі. Визначте, від чого намагаються втекти головні герої.

2. Доведіть або спростуйте думку: «Сповідь об’єднує Массіно і Марію у відкритості їхньої любові, яка для кожного з них стає виміром свободи, а, отже, відповідальності».

 Читацький практикум

Звернувшись до тексту, простежте, які емоційні стани переживає герой, читаючи листа;

Подумки звертаючись до героїні, герой називає її то комедіанткою, то демоном. Які почуття, на вашу думку, охоплюють героя? Аргументуйте свої думки.

 Характеристика образу Хоми-Массіно

Упродовж усієї новели ми спостерігали духовне очищення головного героя. На початку твору він — відлюдько, самітник. Поступово в ньому відбувається пробудження до життя, до кохання, він вчиться не просто існувати, а жити, прагне «рвонутися до нового життя».

Він — інтелігент, розумний, освічений, який оточив себе штучними, хоча й мистецькими витворами культури». Ось тут, у тім затишнім кабінеті, обставленім хоч і не багато, та по моїй уподобі, я сам свій пан. Тут світ і поезія мого життя. Тут я можу бути раз дитиною, другий раз героєм, а все самим собою. Зо стін глядять на мене артистично виконані портрети великих майстрів у штуці життя: Гете, Емерсона, Рескіна. На поличках стоять мої улюблені книги в гарних оправах. На постаменті в кутику мармурова подобизна старинної статуї хлопчика, що витягає собі терен із ноги, а скрізь по столиках цвіти — хризантеми, мої улюблені хризантеми різних кольорів і різних відмін. А на бюро розложена тека з моїм дневником.».

Улюблені книги, портрети Гете, Емнрсона, Рескіна, журнали, зокремастаття Уайльда про Ісуса Христа, захопленнямузикою — все це той «ілюзорний світ». у який поринув наш герой після того, як став жертвою кохання. Він став «артистом життя, естетом». Герой працює радником в одному бюро, зайнятий працею, що напружує розум, але не торкає серця. Він ввічливий, чемний, має гарні манери, але не має друзів, нікого не пускає у свою душу: «Всі поважають мене, але нікому не відкрив своєї душі».

Массіно прагне щось змінити у цьому світі: «Ти весь думками й душею був у будущині, в громадській праці, службі загалові…».

Герой — відлюдько, самітник, суспільні проблеми, людські пристрасті не зворушують його: «. жити для самого себе, з самим собою, самому в собі. Се моє щоденне життя, але піднесене до другого ступеня, осяяне подвійним сонцем, наповнене красою й гармонією…». хоч у глибині серця жевріє іскра кохання, яка не дає йому спокою. Та він боїться навіть собі зізнатися в цьому. Перед нами звичайний чоловік, що зворушує силою свого почуття до дівчини. Це людина з ніжною, вразливою душею. Кохання окрилює його, дає сил боротися.

Наш герой любив ліс, любив збирати гриби, природа допомагала відновлюватисили, збагачуватися духовно. Можливо, саме ця любов до природи і сприяла виникненню палкого почуття до Манюсі, яка уособлювала собою саму природу, ліс, була духовно близькою Хомі.

Та після втечі коханої молодий чоловік боляче переживає зраду, і це породжує в ньому черствість, замкнутість, відчуженість. Однак Массіно не спроможний вирвати з душі чарівний образ дівчини, котру кохає всім єством, він не може протистояти живим почуттям. У кінці твору він повертається до себе, до людей. Кохання перемогло.

Як змінюється психологічна реакція Хоми на прочитане з листа?

Перше бажання вкинути лист у вогонь разом із колишніми почуттями та фразою: «Невже одна поява отих кількох аркушів, записаних її рукою, одного засушеного крильця давно вбитої пташини може вивести тебе з рівноваги?». до вигуків: «Женщино, демоне! Чого тобі треба від мене? Чого ти завзялася мучити мене? Чи я в своїм житті зробив тобі яке лихо? Я віддав тобі все, що було найкраще в моїй душі, без домішки хоч би атомика низького, підлого, брудного, а ти погралася моїми святощами і кинула їх у болото. Я віриву тебе, як у себе самого, а ти кажеш, що лише ролю грала передо мною. Я вкладав усе своє життя, всю свою душу в кождий свій погляд, у кожде своє слово до тебе, а ти хотіла лишити мені лише незабутнє артистичнее вражіння!

Женщино, комедіантко, прокляття на тебе! Всі твої слова, і сміхи, і сльози — все комедія, все роля, все ошука!»…

І нарешті: «Де мої сподівані радощі? Де мої естетичні принципи? Де моє тихе задоволення? Пропало, пропало все! Ось де життя! Ось де страждання! Ось де боротьба, і розчарування, і безмежні муки, і крихітки радощів, задля яких і безмежні муки не муки!».

У душі Хоми-Массіно відбувається боротьба між байдужістю до життя, самотністю, образою і почуттями «живого чоловіка». які перемагають, бо кохання — рушійна сила життя. І тому в кінці твору звучать слова: «Голубочко моя! Де ти, озовися! Нехай у сю новорічну годину хоч дух твій перелине через мою хату і торкне мене своїм крилом!

Нехай його подих донесе хвилю дійсного, широкого, многостраждущого життя в моє слимакове, паперове та негідне існування! Може, й я прокинуся, і стрясу з себе ті пута, і рвануся до нового життя!».

ПІДСУМКИ

Головна ідея новели — це утвердження думки про цілющу силу кохання, про повернення людини до своєї сутності.

Марія після трирічних поневірянь у пеклі злочинницького світу повертається до коханого, бо зрозуміла, що основним принципом життя є любов.

У цьому полягає гуманістичний пафос твору. Чи варто було вирушати кудись на пошуки великої любові й розкоші, щоб врешті- решт опинитися в рідному краї і тут пізнати справжнє кохання і стати щасливою?

У душі Хоми-Массіно відбувається боротьба між байдужістю до життя, самотністю, образою і почуттями «живого чоловіка». які перемагають, бо кохання — рушійна сила життя.

 ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Творче завдання: новела «Сойчине крило». має відкритий фінал. Напишіть власне продовження твору (7-10 речень).

3.    Переглянути

https://www.youtube.com/watch?v=I_EsqCjVazg

 Тести

Код доступу 7789224

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

Група Гз 21 1/9 стилістика української мови

Тема. Використання граматичних форм дієслів у різних стилях мови

1.    Опрацювати матеріал

 

Дієсловом називається частина мови, яка означає дію або стан предмета як процес і відповідає на питання що робить (робив, зробив, робитиме, зробить, робив би, зробив би тощо) предмет? що з ним робиться (робилося, робитиметься, зробиться, робилося б, зробилося б тощо)?

 

Безособові дієслова

Деякі дієслова означають дію або стан, що відбуваються самі по собі, без діючої особи (предмета). Такі дієслова називаються безособовими:

Світає, морозить, вечоріє, дощить.

У таких реченнях не може бути підмета.

Безособові дієслова змінюються лише за часами, їхні форми в теперішньому й майбутньому часі нагадують форми третьої особи однини (морозить), а в минулому – форму однини середнього роду (посутеніло, не спалося).

Способи дієслів

Прочитайте речення, визначте в них дієслова. Які з дієслів означають реальну дію? Яке дієслово означає дію, можливу лише за певних обставин? Яке дієслово передає наказ, прохання або пораду?

1. Кожна пташина в'є гніздо на батьківщині (Народна творчість).

2. Коли б же я був соловейком, до тебе тоді б прилітав (Леся Українка).

3. Люби свій край. Всю душу солов'їну і серця жар йому віддай (В. Сосюра).

Розкрийте значення фразеологізмів вити гніздо, розливатися соловейком.

Що символізують в усній народній творчості соловей та пташине гніздо?

Дієвідміни дієслів

Дієслова поділяються на дві дієвідміни

І дієвідміна
Належать дієслова:
• з односкладовою основою: лити, мити, бити, пити;
• з суфіксами -ува-, -ну-, -і-, -а-, що не випадають в особових формах: зимувати, крикнути, білити, грати;
• з основою на приголосний: нести, мати, берегти;
• з основою на -оро-, -оло-: бороти, колоти, полоти;
• дієслова хотіти, іржати, ревіти, сопіти, гудіти.

ІІ дієвідміна
Належать дієслова:
• з суфіксами -и--і-(-ї-), які випадають в особових формах: сидіти, клеїти;
• з суфіксом -а- після шиплячих та [j], який випадає, в особових формах: лежати, стояти;
• дієслова спати, бігти.

Особові закінчення дієслів у теперішньому (або майбутньому простому) часі

2. Закріплення знань

Завдання.

Вставте пропущені букви, визначте дієвідміни. Обґрунтуйте поділ дієслів.

Поважа…ш, ціну…те, принос…ш, очіку…мо, хоч…мо, залеж…ть, повідомля…те, береж…ть, довод…ш, мовч…ть, їзд…мо, бор…мось, твор…ш, навод…ш, клич…ш, біж…ть.

Вправи

Завдання 1. 

Виправити лексичні помилки, редагуючи речення або словосполучення.

1. Я лишаю вас слова. –

2. Приймати участь у міроприємствах. –

3. Ми прийняли всі міри. –

4. Лід тронувся. –

5. Я рахую, що ... –

Завдання 2. 

Замініть подані дієслівні словосполучення одним словом і навпаки – одне слово – словосполученням:

 

брати в борг –

подякувати –

надавати допомогу –

вносити пропозицію –

перемогти –

характеризувати –

дати доручення –

підсумовувати –

покласти обов’язки –

звернутися з проханням –

Завдання 3.

 Утворіть від поданих дієслів усі можливі форми дієприкметників, складіть з ними словосполучення. Поясніть спосіб творення дієприкметників.

Підписати, укласти, проголосити, спостерігати, завершувати, обміркувати, зобразити, обрати, підтвердити, контролювати, запросити, терпіти, призначити, вкрити.

Завдання 4.

 Запишіть нижчезазначені словосполучення українською мовою, вживаючи безособові дієслівні форми.

Статья напечатана, задача решена, связь налажена, коллектив награжден, завод построен, выставка открыта, вещи собраны, перевод сделан, план выполнен, книга прочитана, комиссия избрана, работа закончена.

Завдання 5. 

Відредагуйте словосполучення і речення.

А. Прийняти участь, об’явити приказ, здавати іспити, дякую Вас, головуючий зборів, доповідаючий розказав, підвести підсумки роботи.

Б.1) Просимо вислати на наш адрес пропозиції щодо реорганізації підприємства.

2) Збори акціонерів проголосити відкритими.

3) Договір набирає чинності з моменту його підписання.

4) До порушника були вжиті заходи дисциплінарної відповідальності.

5) На вечорі виступили зі своїми творами початкуючі поети.

6) Керівництво підприємства рахує, що ваша фірма невчасно розрахується за представлені послуги.

7) Спостереження за рослинами – її любима робота.

8) Був заслухан звіт керуючого підприємством.

9) Починаючи цю програму, подумалось, що ми не все ще зробили для поліпшення ситуації.

 Група К 21 1/9 стилістика української мови

Тема. Категорія числа як стилістичний засіб

1.    Опрацювати матеріал

 

https://school.home-task.com/stilistichni-osoblivosti-kategori%D1%97-chisla-imennikiv/

2.Виконати

Виконання практичних завдань

1.   Словниковий диктант із завданням

Запишіть слова у стовпчик. Утворіть від них форму однини або множини.

Народ, зима, дерево, полк, хоробрість, сметана, світло, учениця, людство, вапно, мрія, весна, Запоріжжя,  одежа, дівчина, знання, море, хлопець, молодь, курча, кисень, свідомість, фінанси, малеча,  пророки, ресурси, кошти, надра, терези, носилки, комашня, краби, кліщі, хмари, пожитки,  тополі, сходи, кайдани, шляхи, Прилуки, роковини, пані, літа, берези.

·     Від яких іменників утворити числові форми утворити не вдалося? Поясніть причини.

·     Чи належить наголос до засобів вираження категорії числа? Доведіть

2.   Заповнення таблиці «Групи іменників, що вживаються тільки в однині»

Доповніть таблицю власними прикладами (по 4-5 прикладів кожної групи)

Групи іменників

Приклади

Абстрактні іменники, що означають якість, властивість, дію, стан чи різні узагальнені поняття

Мудрість, боротьба, печаль...

Іменники, що становлять категорію речовинності

Золото, сніг, солома…

Збірні іменники, що означають сукупність осіб або подібних предметів, явищ, які мисляться як одне ціле

Прокуратура, колосся, молодь…

Власні назви людей, тварин, планет, географічні та інші поняття

Іван, Бровко, Київ, Венера…

· У яких стилях найчастіше вживаються такі іменники?

· Орфографічно-граматичний практикум

 

Запишіть речення, розкривши дужки. Поясніть написання власних назв. З’ясуйте стилістичне навантаження числових форм іменників-власних назв

         Шевченки, (Г,г)оголі, (С,с)ократи ще виростуть на цій землі. (Д.Луценко.)

Схиляю перед вами прапори, до ваших милиць припадаю низько, учителі воєнної пори, в шинелях геніальні (С,с)ухомлинські! (Б.Олійник.)

Тут восени конячки рвали шлеї, і в школу йшли маленькі (Г,г)алілеї. (А.Малишко.)

Де ж ви,  (Б,б)огдани, і де ви, (М,м)аксими й (С,с)ірки? (М.Шевченко.)

В люту пору, темну, аж глуху є (І,і)уди, є у кожнім гурті, хто за плату, дехто зі страху. (М.Петренко.)

Серед наших сучасників чимало (К,к)айдашів.

Приємно вирватись із пишних ресторанів між прості хатоньки (Г,г)рицьків, (Х,х)арків, (С,с)тепанів. (П.Куліш.)

Ми над (А,а)мериками і (Є,є)вропами закутаєм землю колосом. (А.Малишко.)

У (Л,л)ондонах і (П,п)арижах не їдять хліба з рижу. (Нар.творч.)

Ти крізь (М,м)ордовії й (С,с)ибіри нестимеш гордо світло віри. (І.Світличний.)

Ох, той пожар у других будить силу ту, що (Б,б)астілії тиранів розбива. (Леся Українка.)

За селами стояв старенький млин, до неба звівши перебиті руки, жило багато в селах (К,к)атерин, що знали чорної печалі муки. (І.Калянник.)

До Дніпра бредуть, як (Г,г)уллівери, з (О,о)болоні зведені доми. (Д.Луценко.)

Розподільна робота

Запишіть іменники, що вживаються тільки в множині, розподіливши їх за групами

1)    назви сукупності предметів зі значенням збірності:

2)    назви парних предметів і парних частин тіла:

3)    назви відрізків часу, свят, традиційно-побутових обрядів та дій, що повторюються:

4)    назви одягу і взуття:

5)    назви знарядь праці і предметів домашнього вжитку:

6)    назви будівель, їх частин, споруд:

7)    назви предметів упряжі, засобів пересування:

8)    назви дій і процесів:

9)    назви на позначення почуттів, емоцій, станів:

10)           назви маси, речовини, матеріалу, продуктів харчування:

11)           назви залишків речовини чи матеріалу:

12)           назви музичних інструментів;

13)           назви ігор:

14)           власні географічні назви:

Штани, ворота, шашки, сходи, іменини, роковини, перила, хвастощі, двері, брюки, перегони, молодощі, парфуми, панталони, гордощі, Карпати, витребеньки, груди, ножиці, проводи, ваги, Черкаси, корови, копалини, макарони, кеди, пустощі, переговори, Кордильєри, чипси, недоїдки, лапки, обжинки, бігуни, труднощі, панство, відвідини, носилки,  канікули, радощі, хрестини, сани, вибори, знаряддя, скупощі, хінкалі, Суми, шори, в'язи, бриджі, наритники, помиї, консерви, люди, прянощі, очистки,  труси, фінанси, зажинки, мудрощі, Альпи, дрова, жмурки, тиски, ночви, дріжджі, бутси, сутінки, окуляри, гроші, пельмені, висівки, волосся, Дарданелли, заручини, терези, ревнощі, вершки, кліщі, надра, Афіни, обрізки, посиденьки, вичіски, литаври, джинси, жалощі, кросівки, лестощі, сліди, Ромни, дебати, збіжжя, граблі, сіни, хащі, вила, цимбали, шахи, двері, Лубни, джунглі, веселощі, городки, мокасини.

· Які іменники ви не записали до жодної з груп? Чому?

· Поясніть лексичне значення та правопис виділених слів, запишіть їх фонетичною транскрипцією.

· Складіть зв’язний текст, використавши якнайбільше множинних іменників (усно).

1.     Починаю рахувати, потім піду вас шукати. Хто не заховався – я не винуватий (піжмурки).

2.     Зуби мають, але не кусаються (граблі).

3.     Два кінця, два кільця, посередині цвяшок (ножиці).

4.     Ходять, ходять, а до хати не заходять (двері).

5.     Спортивне взуття (кеди).

6.     Сидять на носі, а ноги за вухами (окуляри).

7.     Хто їсть сіно 4 зубами? (вила).

8.     Що то за віз, що без коліс? (сани)

·        До ключового слова доберіть синонім (вакації).

 

 Редагування

Виправте, де треба помилки, поясніть причину їх виникнення

 

Придбали нову кожану мебель.

Фірма закупила багато рибної  консерви.

Було продано дитячого костюма у кількості  55 штук.

З берез опали всі листя.

Моя менша сестра любить наводити порядки в моїй кімнаті.

У магазині нам запропонували сир різного сорту.

Золотаві колосся пшениць коливалися, як морські хвилі.

Пливе блакитними річками льон (М.Коцюбинський).

Голубіли льони, та здригнулось від грому Полісся, по дорогах війни синьоокі сини розійшлися (Василь Юхимович).

·        Чи потребують редагування останні 2 речення? Обґрунтуйте свою думку.

3.    Переглянути

 

 https://www.youtube.com/watch?v=QroHXs6BXwg

Тест

Код доступу 5939769

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 (Відповіді надсилайте на електронну адресу nata.shevtsova@ukr.net  або звертайтеся у приват через Viber .)

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

План роботи на 27 травня