План роботи

з предмета українська мова та література

зі здобувачами освіти

на період карантину з 11.01.2021 по 29.01.2021

29 січня 2021

Група К 19 1/9 Українська література

Тема. Осип Турянський «Поза межами болю». Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності

1.     Опрацювати

https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html

ст. 140 – 150. Прочитати.. 

Аналіз твору. Скласти паспорт твору.

 

Тема: зневага до війни, висвітлення її безглуздості та жорстокості по відношенню до людей. Возвеличення моральної сили людини, міцності духу та прагнення жити, незважаючи ні на що.

Ідея: заклик до взаємоповаги, взаєморозуміння між різними народами. Віра у те, що українська нація стане вільною та незалежною.

Жанр твору: повість.

Проблеми, порушені в тексті:

  • влада і народ;
  • війна та народ;
  • гроші: всевладдя та непотрібність;
  • людські цінності в надскладних ситуаціях;
  • заперечення війни як необхідності.

Сюжет: перебіг, сюжетні лінії.

Все у творі «Поза межами болю» пов’язане з війною, адже персонажі — це семеро солдатів, які спромоглися втекти з-під варти. Голодні, бо не їли вже з десяток днів та вбрані в легкий одяг у зимовий час, вони, практично, не мають шансу вижити, але не втрачають надію. Щоправда, весь твір супроводжується стражданнями людей: вони марять, згадують своє минуле життя та людей, що залишилися вдома. Поступово автор розкриває нам характеристику образів: чому вони стали такими, як є, що сталося в їхньому житті до війни і як вона змінила їх самих та їхнє життя.

Головні герої. Певно, що автор не даремно наголошує на національності солдатів: 2 з них — серби, ще 2 — українці, а також угорець, австрієць та поляк. У боротьбі за своє життя вони знаходять дружбу і стає зрозуміло, що люди, які відрізняються за походженням, нацією можуть знаходити спільне, чудово взаємодіяти між собою та залишатися людьми.

Композиція:
ліричний відступ. Роздум автора про війну, про негатив, який вона несе, про скалічені людські долі, адже солдати, хоч і не з власної волі, але стали злочинцями, вбиваючи таких самих невинних по той бік барикади.

експозиція. Зображення «каравану» військових у полоні. Автор яскраво змалював негідне поводження з людьми, надзвичайну жорстокість конвоїрів.

зав’язка. Втеча семи чоловіків в нікуди.

кульмінація. Наближається ніч. Через те, що чоловіки погано одягнені, ночівля на снігу та морозі — стовідсоткова смерть. Дрова були знайдені, але не було чим їх розпалити. Єдине, що могло допомогти — одяг. Але роздягтися — це, знову ж таки, вірна смерть. Тому на думку втомлених людей приходить страшна, але справедлива ідея, яку було названо «танець смерті» — бігання круг вогнища до часу, поки хтось із них, знеможений, голодний більше тижня, замерзлий і виснажений до безтями, впаде. Так і зробили. Найбільш слабким виявився Бояні. З нього зняли одяг, яким розпалили вогнище. Чоловік від холоду відійшов у світи першим, але не останнім.

розвиток дії. Ще 5 смертей.

розв’язка. Приходить до тями на лікарняному ліжку той, хто вижив, один із семи — Оглядівський, що є прототипом автора О. Турянського, адже твір є автобіографічним і всі описані жахи літератор пережив насправді.

 

2.     Переглянути

https://www.youtube.com/watch?v=x1NxQJUP0EA

https://www.youtube.com/watch?v=v5c0YClZmx4&t=4534s

 

 

3. Тести. Закріплення.

Код доступу 6228793

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 


Група Е 19 1/9 українська мова

Тема.  Активні й пасивні дієприкметники

1. Опрацювати матеріал 

https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html

& 13.  ст. 55 – 50. Виконати Вправу 136 письмово.

Дієприкметники бувають активні та пасивні.

Активні дієприкметники виражають ознаку предмета за дією, тобто означуваний дієприкметником предмет діє сам або перебуває у певному стані: згасаюче світло, в’януча трава. 

Пасивні дієприкметники виражають ознаку предмета за стосунком до дії, тобто пов’язаний із дієприкметником предмет підлягає дії іншого предмета: виконана вправа, посаджені квіти. 

Активні дієприкметники теперішнього часу творяться від основи дієслова теперішнього часу за допомогою суфіксів -уч-, -юч- від дієслів першої дієвідміни: читаючий, думаючий; -ач-, -яч- від дієслів другої дієвідміни: лежачий, стоячий. Активні дієприкметники минулого часу творяться від основи неозначеної форми неперехідних дієслів доконаного виду за допомогою суфікса –л-:спорожнілий, посивілий. Якщо в неозначеній формі дієслова є суфікс –ну-, за творення дієприкметника він випадає: засохнути — засохлий. Від дієслів на -ся дієприкметники не утворюються.

Пасивні дієприкметники минулого часу утворюються від основи неозначеної форми перехідних дієслів доконаного і недоконаного виду за допомогою суфіксів -н-, -ен-, -єн-, -т-: злитий, крашений, сказаний. При творенні пасивних дієприкметників за допомогою суфікса -ен- може відбуватися чергування прикінцевих приголосних основи неозначеної форми дієслова: пекти — печений, виїздити — виїжджений.

 

2. Переглянути відео 

https://www.youtube.com/watch?v=8WZQQDiFiX0

https://www.youtube.com/watch?v=oX5CVmsUS_E

https://www.youtube.com/watch?v=4ck2D0JWM2s

https://www.youtube.com/watch?v=SSmtD5IuHfw

 

3.  Тест

Код доступу 1152530

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 

Група К 20 1/9 Українська мова

Тема. Правопис суфіксів

1. Опрацювати

https://4book.org/uchebniki-ukraina/10-klass/ukrayinska-mova-10-klas-zabolotniy-2018-ukr

 

 За підручником &30  ст.113 – 117, виконати вправу 262

 

   2. Переглянути

https://www.youtube.com/watch?v=gAzWZ0NMAzc&t=272s

https://www.youtube.com/watch?v=g4IC1AyKVmc

https://www.youtube.com/watch?v=Uc7Tdj2JSew

3. Тести. Закріплення.

Код доступу 4179110

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 

Група Мк 18 1/9 Українська мова

Тема.  Тире у складному реченні.

1.    Опрацювати матеріал 

https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html

 

&36 ст. 160 -164

 

Тире ставиться між частинами безсполучникового речення, якщо:

1.     Зміст частини складного речення протиставляється або зіставляється, порівнюється (можна підставити а, але, мов...): Мало прожити життя — треба життя зрозуміть.

2.     Друга частина речення виражає наслідок, несподіваний результат, висновок з того, про що говорилося в першій частині речення: На годину спізнишся — за рік не доженеш.

3.     У першій частині вказується на умову, за якої відбувається дія в другій частині: Защебече соловейко в лузі на калині — заспіває козаченько, ходя по долині.

4.     Відбувається швидка зміна подій: Виглянуло сонце — озеро вмить проясніло, радісно посміхнулось до неба.

 

2.    Переглянути відео 

https://www.youtube.com/watch?v=097QXDRIEBM&t=158s

 

https://www.youtube.com/watch?v=OUkZMpL44eM

 

https://www.youtube.com/watch?v=hINKHMwoCJs&t=352s

 

3.Виконати  Вправа 370

4. Тест

Код доступу 8856770

Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua

 

Відповіді надсилайте на електронну адресу nata.shevtsova@ukr.net  або звертайтеся у приват через Viber .

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

План роботи на 27 травня