План роботи
з предмета
українська мова та література
зі здобувачами
освіти
на період карантину
з 11.01.2021 по 29.01.2021
29 січня 2021
Група К 19 1/9 Українська
література
Тема. Осип Турянський «Поза
межами болю». Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності
1. Опрацювати
https://pidruchnyk.com.ua/1237-ukrliteratura-avramenko-11klas.html
ст. 140 – 150.
Прочитати..
Аналіз твору.
Скласти паспорт твору.
Тема: зневага
до війни, висвітлення її безглуздості та жорстокості по відношенню до людей.
Возвеличення моральної сили людини, міцності духу та прагнення жити, незважаючи
ні на що.
Ідея: заклик до
взаємоповаги, взаєморозуміння між різними народами. Віра у те, що українська
нація стане вільною та незалежною.
Жанр твору: повість.
Проблеми, порушені в
тексті:
- влада і народ;
- війна та народ;
- гроші: всевладдя та
непотрібність;
- людські цінності в надскладних
ситуаціях;
- заперечення війни як
необхідності.
Сюжет: перебіг,
сюжетні лінії.
Все у творі «Поза
межами болю» пов’язане з війною, адже персонажі — це семеро солдатів, які
спромоглися втекти з-під варти. Голодні, бо не їли вже з десяток днів та вбрані
в легкий одяг у зимовий час, вони, практично, не мають шансу вижити, але не
втрачають надію. Щоправда, весь твір супроводжується стражданнями людей: вони
марять, згадують своє минуле життя та людей, що залишилися вдома. Поступово
автор розкриває нам характеристику образів: чому вони стали такими, як є, що
сталося в їхньому житті до війни і як вона змінила їх самих та їхнє життя.
Головні герої. Певно, що автор
не даремно наголошує на національності солдатів: 2 з них — серби, ще 2 —
українці, а також угорець, австрієць та поляк. У боротьбі за своє життя вони
знаходять дружбу і стає зрозуміло, що люди, які відрізняються за походженням,
нацією можуть знаходити спільне, чудово взаємодіяти між собою та залишатися
людьми.
Композиція:
ліричний відступ. Роздум автора про війну, про негатив, який вона
несе, про скалічені людські долі, адже солдати, хоч і не з власної волі, але
стали злочинцями, вбиваючи таких самих невинних по той бік барикади.
експозиція. Зображення
«каравану» військових у полоні. Автор яскраво змалював негідне поводження з
людьми, надзвичайну жорстокість конвоїрів.
зав’язка. Втеча семи
чоловіків в нікуди.
кульмінація. Наближається
ніч. Через те, що чоловіки погано одягнені, ночівля на снігу та морозі —
стовідсоткова смерть. Дрова були знайдені, але не було чим їх розпалити. Єдине,
що могло допомогти — одяг. Але роздягтися — це, знову ж таки, вірна смерть.
Тому на думку втомлених людей приходить страшна, але справедлива ідея, яку було
названо «танець смерті» — бігання круг вогнища до часу, поки хтось із них,
знеможений, голодний більше тижня, замерзлий і виснажений до безтями, впаде. Так
і зробили. Найбільш слабким виявився Бояні. З нього зняли одяг, яким розпалили
вогнище. Чоловік від холоду відійшов у світи першим, але не останнім.
розвиток дії. Ще 5 смертей.
розв’язка. Приходить до
тями на лікарняному ліжку той, хто вижив, один із семи — Оглядівський, що є
прототипом автора О. Турянського, адже твір є автобіографічним і всі описані
жахи літератор пережив насправді.
2.
Переглянути
https://www.youtube.com/watch?v=x1NxQJUP0EA
https://www.youtube.com/watch?v=v5c0YClZmx4&t=4534s
3. Тести. Закріплення.
Код доступу 6228793
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Група
Е 19 1/9 українська мова
Тема. Активні й пасивні дієприкметники
1. Опрацювати матеріал
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
& 13. ст. 55 – 50. Виконати Вправу 136
письмово.
Дієприкметники бувають активні та пасивні.
Активні дієприкметники
виражають ознаку предмета за дією, тобто означуваний дієприкметником предмет
діє сам або перебуває у певному стані: згасаюче світло, в’януча
трава.
Пасивні дієприкметники
виражають ознаку предмета за стосунком до дії, тобто пов’язаний із
дієприкметником предмет підлягає дії іншого предмета: виконана вправа,
посаджені квіти.
Активні дієприкметники теперішнього часу творяться від
основи дієслова теперішнього часу за допомогою суфіксів -уч-, -юч- від
дієслів першої дієвідміни: читаючий, думаючий; -ач-,
-яч- від дієслів другої дієвідміни: лежачий,
стоячий. Активні дієприкметники минулого часу творяться від основи
неозначеної форми неперехідних дієслів доконаного виду за допомогою суфікса –л-:спорожнілий,
посивілий. Якщо в неозначеній формі дієслова є суфікс –ну-, за
творення дієприкметника він випадає: засохнути — засохлий. Від
дієслів на -ся дієприкметники не утворюються.
Пасивні дієприкметники минулого часу утворюються від
основи неозначеної форми перехідних дієслів доконаного і недоконаного виду за
допомогою суфіксів -н-, -ен-, -єн-, -т-: злитий,
крашений, сказаний. При творенні пасивних дієприкметників за
допомогою суфікса -ен- може відбуватися чергування
прикінцевих приголосних основи неозначеної форми дієслова: пекти
— печений, виїздити — виїжджений.
2. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=8WZQQDiFiX0
https://www.youtube.com/watch?v=oX5CVmsUS_E
https://www.youtube.com/watch?v=4ck2D0JWM2s
https://www.youtube.com/watch?v=SSmtD5IuHfw
3. Тест
Код доступу 1152530
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Група К 20 1/9 Українська мова
Тема. Правопис суфіксів
1. Опрацювати
https://4book.org/uchebniki-ukraina/10-klass/ukrayinska-mova-10-klas-zabolotniy-2018-ukr
За підручником &30 ст.113 – 117, виконати вправу 262
2.
Переглянути
https://www.youtube.com/watch?v=gAzWZ0NMAzc&t=272s
https://www.youtube.com/watch?v=g4IC1AyKVmc
https://www.youtube.com/watch?v=Uc7Tdj2JSew
3. Тести. Закріплення.
Код доступу 4179110
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Група Мк 18 1/9 Українська мова
Тема. Тире у складному реченні.
1. Опрацювати матеріал
https://pidruchnyk.com.ua/466-ukrayinska-mova-zabolotniy-11-klas.html
&36 ст. 160 -164
Тире ставиться між частинами безсполучникового
речення, якщо:
1.
Зміст частини складного речення протиставляється або
зіставляється, порівнюється (можна підставити а, але, мов...): Мало
прожити життя — треба життя зрозуміть.
2.
Друга частина речення виражає наслідок, несподіваний
результат, висновок з того, про що говорилося в першій частині
речення: На годину спізнишся — за рік не доженеш.
3.
У першій частині вказується на умову, за якої
відбувається дія в другій частині: Защебече соловейко в лузі на калині —
заспіває козаченько, ходя по долині.
4. Відбувається швидка зміна подій: Виглянуло сонце — озеро вмить
проясніло, радісно посміхнулось до неба.
2. Переглянути відео
https://www.youtube.com/watch?v=097QXDRIEBM&t=158s
https://www.youtube.com/watch?v=OUkZMpL44eM
https://www.youtube.com/watch?v=hINKHMwoCJs&t=352s
3.Виконати Вправа 370
4. Тест
Код доступу 8856770
Попросіть учнів використати цей код,
відкривши посилання
join.naurok.ua
Відповіді надсилайте на
електронну адресу nata.shevtsova@ukr.net або
звертайтеся у приват через Viber .
Коментарі
Дописати коментар