Мк 21
українська мова 16.04.2024
Телефонна
розмова
Переглянути:
https://www.youtube.com/watch?v=Rx-CAOjMy3I
https://www.youtube.com/watch?v=eEz5tNMUqTQ
https://osvita.ua/vnz/reports/culture/10976/
https://svitppt.com.ua/vihovna-robota/telefonniy-etiket.html
Мовний етикет — сталі слова й вислови
ввічливості, які прийнято вживати під час спілкування з людьми.
До основних етикетних жанрів належать привітання й вибачення.
Привітання — слова або жести, звернені до кого-небудь під час
зустрічі. Привітання свідчить про доброзичливість та
прихильність. З нього починається спілкування, а часто ним же й обмежується як
доброзвичаєвим правилом. Перше враження про людину складається від того,
наскільки щиро вона вітається.
Приклад:
До найпоширеніших етикетних форм вітання
належать такі: Доброго ранку! Добрий
день! Добридень! Добрий вечір! Добривечір! Вітаю! Привіт! Моє шанування!
Доброго здоров’я!
Зверни увагу!
Вибираючи форму вітання, зважайте на вік людини
й ситуацію мовлення. Форму Привіт! здебільшого використовують люди, які мають
товариські стосунки.
Зверни увагу!
Оскільки етикетні форми є стійкими сполуками слів (фразеологізмами), то не можна
їх змінювати. Форми Добрий ранок! Доброго
дня! Доброго вечора! — не бажані, хоча
вживання їх не є грубим порушенням. Історичний розвиток мови свідчить про
вживання традиційних форм Доброго ранку! Добрий
день! Добридень! Добрий вечір! Добривечір!
Слід вітатися не лише зі знайомими.
Етикетні норми передбачають привітання з незнайомцями, якщо ми плануємо звернутися
до них із проханням чи запитанням.
Першим вітається той, хто заходить у
приміщення, де вже зібралися люди. Той, хто виходить із приміщення чи покидає
зустріч, теж прощається першим.
Вибачення — слова, які використовують, щоб виявити поблажливість за
дрібну або велику провину.
Приклад:
До етикетних форм вибачення належать такі: Вибачте! Прошу вибачення!
Пробачте! Прошу пробачення! Перепрошую! Даруйте!
Зверни увагу!
Форми Вибачаюсь! Пробачаюсь! Я хочу вибачитись! є некоректними й не можуть бути
рекомендовані як вислови вибачення, оскільки за своєю
граматичною формою означають дію, спрямовану на себе, а не на того, у кого
просять вибачення. Тобто, вживаючи форми на -сь, -ся, людина сама себе вибачає.
Етикетні форми вітання й вибачення формувалися впродовж
століть, вони відтворюють культурні традиції української нації й відповідають
її духовним засадам: любов, лагідність,
шанобливість, привітність, увічливість, чемність, вихованість, тактовність,
коректність, делікатність, приязність.
·
Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між директором салону краси та його менеджером.
Обговоріть такі проблеми: 1) забезпечення необхідними інструментами; 2) якість та умови надання різноманітних послуг.
·
Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між директором ресторану та його менеджером.
Обговоріть такі проблеми: 1) асортимент необхідних продуктів; 2) якість та умови зберігання приготованих страв.
Коментарі
Дописати коментар