Мк 21 українська мова    16.04.2024

Телефонна розмова   



Переглянути:

https://www.youtube.com/watch?v=Rx-CAOjMy3I

https://www.youtube.com/watch?v=eEz5tNMUqTQ

https://osvita.ua/vnz/reports/culture/10976/

 https://svitppt.com.ua/vihovna-robota/telefonniy-etiket.html

 

Мовний етикет — сталі слова й вислови ввічливості, які прийнято вживати під час спілкування з людьми.


До основних етикетних жанрів належать привітання й вибачення.

Привітання — слова або жести, звернені до кого-небудь під час зустрічі. Привітання свідчить про доброзичливість та прихильність. З нього починається спілкування, а часто ним же й обмежується як доброзвичаєвим правилом. Перше враження про людину складається від того, наскільки щиро вона вітається.

Приклад:

До найпоширеніших етикетних форм вітання належать такі: Доброго ранку! Добрий день! Добридень! Добрий вечір! Добривечір! Вітаю! Привіт! Моє шанування! Доброго здоров’я!

Зверни увагу!

Вибираючи форму вітання, зважайте на вік людини й ситуацію мовлення. Форму Привіт! здебільшого використовують люди, які мають товариські стосунки.

Зверни увагу!

Оскільки етикетні форми є стійкими сполуками слів (фразеологізмами), то не можна їх змінювати. Форми Добрий ранок! Доброго дня! Доброго вечора! — не бажані, хоча вживання їх не є грубим порушенням. Історичний розвиток мови свідчить про вживання традиційних форм Доброго ранку! Добрий день! Добридень! Добрий вечір! Добривечір! 

Слід вітатися не лише зі знайомими. Етикетні норми передбачають привітання з незнайомцями, якщо ми плануємо звернутися до них із проханням чи запитанням.


Першим вітається той, хто заходить у приміщення, де вже зібралися люди. Той, хто виходить із приміщення чи покидає зустріч, теж прощається першим.

Вибачення — слова, які використовують, щоб виявити поблажливість за дрібну або велику провину.

Приклад:

До етикетних форм вибачення належать такі: Вибачте! Прошу вибачення! Пробачте! Прошу пробачення! Перепрошую! Даруйте!

Зверни увагу!

Форми Вибачаюсь! Пробачаюсь! Я хочу вибачитись! є некоректними й не можуть бути рекомендовані як вислови вибачення, оскільки за своєю граматичною формою означають дію, спрямовану на себе, а не на того, у кого просять вибачення. Тобто, вживаючи форми на -сь, -ся, людина сама себе вибачає.

Етикетні форми вітання й вибачення формувалися впродовж століть, вони відтворюють культурні традиції української нації й відповідають її духовним засадам: любов, лагідність, шанобливість, привітність, увічливість, чемність, вихованість, тактовність, коректність, делікатність, приязність.

 

·                     Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між  директором салону краси та його менеджером. Обговоріть такі проблеми: 1) забезпечення необхідними інструментами; 2) якість  та умови надання різноманітних послуг. 

·                     Складіть телефонну розмову (до 16 реплік) між  директором ресторану та його менеджером. Обговоріть такі проблеми: 1) асортимент необхідних продуктів; 2) якість  та умови зберігання приготованих страв.

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

План роботи на 27 травня